drar nytta av allt dåligt

Efter att det gått upp och ner här den senaste tiden så sätter jag nu stopp för det.
Orkar faktiskt inte må så jäkla dåligt så ofta som jag faktiskt gör.
Därför lägger jag nu alla besvikelser, svek, tomma ord och annat trams bakom mig och blickar framåt.

Dessa sakerna ska inte får dra ner mig längre, nej ingen annan ska få dra ner mig i massa skit.
Ingen annan ska heller få mig att känna mig trist och ful och inte värd någonting.
För det vet jag att jag är, alltså att jag är värd en massa.

Händer det att vi ses igen så är det väl bara att gilla läget och hålla kontroll på situationen och gå där ifrån när jag känner att det räcker och ha kul istället.
Händer det att jag blir besviken på folk runt omkring mig så är det bara så att jag talar om det för personen i frågan att jag faktiskt blir besviken på den och talar om varför och att jag inte accepterar det längre.
Händer det att jag känner mig trist, ful och dålig, ja då är det bara att jag säger till mig själv att "även solen har sina fläckar och gör något positivt av de hela istället!!"


För detta funkar inte längre, inte för mig i alla fall.
Jag har ju hela livet framför mig.
Och så har jag så många fina folk runt omkring mig som jag ska njuta med och ha roligt tllsammans med.
Så därför så är det nu dags för mig att se detta som en vändpunkt och ha den roligaste tiden i mitt liv och njuta av den!!




en glad Johanna i sommars !

2010-09-11 @ 18:22:18 vardagen. Permalink


Kommentarer
Postat av: Camilla

Well said vännen! Ingen idé att lägga ner energi på saker som är negativt och som inte gynnar en ändå :) Ta hand om dig <3

2010-09-11 @ 21:30:44
URL: http://camillacarlssons.blogg.se/
Postat av: julia

Bra Johanna!

Skönt att du insett det hela.

Ingen ska kasta skit på dig, saningen är att ingen är värd dig!! jag älskar dig syster <3

2010-09-13 @ 15:12:35
URL: http://stylebyjulial.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback