10.39 kör ett tips

Tänkte ta och slänga in ett litet tips som en liten förändring och sådär i bloggen.
Blir första gången nu ju.
Så vi får se lite hur det blir.

Mitt tips den här gången blir en god pastarätt som jag själv brukar göra med lite variation.

Först behöver man en gryta att koka upp pastan i.
Häller av den när den kokat och sen häller jag i lite grädde och sen ett par matskedar turkisk yohogurt.
Exakta mått finns inte direkt i mitt kök och matlagning.
Man märker oftast vad som är lagom och om man inte gör det så lär man sig det till nästa gång.

Efter att detta har hällts i är det dags att lägga ner grönsaker och i mitt fall räkor.
Men det kan också varieras helt fritt.
Rör runt hela tiden så det inte bränner fast och sen är det bara att krydda  och servera.
Igår körde jag bara med vitlökspulver och salt men det är helt en samksak och beror lite på vad man vill ha i.
Brukar köra ner lite citron eller lime i men den var slut.

Allt lagas i samma gryta som pastan kokats i.





Detta ta max 15 minuter och går att variera på flera olika sätt.

Smaklig måltid ;)

2010-01-28 @ 10:39:24 Permalink


Kommentarer
Postat av: julia

SÅ SJUKT GOTT DET ÄR ! :D <3

2010-01-28 @ 16:54:13
URL: http://barajjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback