aupair

Är mer sugen än någonsin på att bara ge mig av här ifrån.
Lämna allt och bara prova på att leva livet.
Sticka över till Usa ett år och prova på livet som aupair.

Pappa och mamma tycker varje dag att jag borde göra det.
För vad har jag, jo jag har en etta som jag bara kan säga upp och sticka ifrån.
Men sen kommer de tusen frågorna.
Kommer jag klara språket, kommer folk att fatta allt jag vill få fram, hur mycket kaos kommer det att bli!?
Får ta mig en riktig funderare på detta och kolla runt lite.
För egentligen är det bara att ta en chans och se hur det går..

För jag vet en del i min omgivning har tagit chansen och vissa har lyckats väldigt dåligt och åkte hem rätt så omgående. Medans vissa har lyckats så otroligt bra...



2010-07-12 @ 16:37:22 Bilder på mig och vänner Permalink


Kommentarer
Postat av: Gry

GÖR DET KVINNA! Om det är språket du är orolig för så sparkar jag dig i rumpan! På min utbildning (som man har tre dagar när man kommer) var där jävla miffon från typ urkaina och Brasilien som inte kunde ett skit engelska. jag skojar inte!! Dom fattade noll. och om dom får en familj och klarar sig för minsann du det med! Du kan ju bara gå med i en organisation, känna lite på det och sen bestämma dig. jag röster FÖR!! fett Ja på den. <3

2010-07-12 @ 22:24:04
URL: http://newyorklife.devote.se
Postat av: alexandra

om jag inte hade haft allt (pojkvän hundar lägenheten m.m) så hade jag följt med dig!!!!! :)

2010-07-13 @ 12:01:58
URL: http://alexjornevi.blogg.se/
Postat av: zarah

do it do it do it. Engelskan är inga problem alls, som sagt de finns de som inte kan ngt alls knappt.. Hade jag bara hittat rätt familj hade jag aldrig åkt hem utan levt livet vidare. Bästa jag gjort om jag tänker efter, förutom krabbet med ja du vet. Funderar själv vad jag ska göra för nästa äventyr.

2010-07-15 @ 21:28:27
URL: http://zarahs.blogg.se/
Postat av: Ida

Go girl! Lev ut dina drömmar, klart du ska kolla upp det. Det hade ju varit grymt kul för dig! Du har inget att förlora, du har bara något att ånga. Kan du ta den chansen så tycker jag att du ska göra. Funkar det inte, ja då har du i vilket fall testat på det! Jag tror det är grymt självstärkande och framförallt super roligt!!! <3

2010-07-16 @ 20:43:18
URL: http://idaannanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback